dilluns, 31 d’agost del 2015

Una mica de història


Vaig començar per anar a l'escola bressol, a tres anys. D'aquells anys no me'n recordo de res, ja que era molt petit, però segur que m'ho devia passar d'allò més . A l'escola de primària, ja començava a fer amics i amigues, ja que era molt més gran. Érem un bon grup de nois i noies, que estàvem ben avinguts, encara que hi havia algunes baralles.


Vaig passar els anys més meravellosos, en els quals organitzàvem festes d'aniversari, festes de primavera, carnaval, etc. També vaig tenir les primeres xicotes, sense tenir-ne cap d'oficial. Però va arribar el 4t any, en què els estudis no em van anar gaire  i vaig haver de repetir i deixar els companys que havia tingut d'ençà que anava a l'escola bressol.

Vaig començar altre cop 4t d'EGB, amb nous amics i noves amistats. L'any em va passar molt lentament, però al final del curs no em va quedar cap assignatura. El problema era que tenia era que l'ambient d'amistat no era gaire bo. Vaig passar uns anys desagradables, no em sentia  amb els companys, però m'hi vaig haver d'acostumar.

A vuitè d'EGB, em vaig treure el graduat escolar, per poder optar a continuar estudiant. Vaig cursar l'ESO, a Palau-solità i Plegamans, allà les coses em van anar molt més bé. Em vaig treure el carnet de conduir, també vaig començar a tocar la gralla amb els gegants de Sentmenat, i vaig començar a sortir a les nits.
Vaig estudiar un cicle formatiu de jardineria, a l'escola de jardineria "Rubió i Tudurí" de Barcelona, on també vaig conèixer gent i vaig començar a sortir a les nits. També vaig ser monitor de l'esplai.

Entre l'entorn geganter i l'esplai, vaig fer moltes coses, sortides amb els gegants, trobades, sortides amb els nens de l'esplai, colònies. Fins i tot a explicar contes a l'esplanada del Castell de Sentmenat.
Els anys van anar passant, i els amics anaven i venien. Treballant a diferents empreses de jardineria. Participant a diferents entitats del poble: gegants, ràdio, museu-arxiu, comissió de festes... i moltes més... inclús participant en la colla de Geganters i Grallers de Palau-solità i Plegamans.

Vaig estar treballant sis anys a una empresa de jardineria de Terrassa, tot era molt monòton i volia canviar d'espai i d'entorn. Em va venir una oferta de jardineria, per anar a treballar a una ciutat d'Alemanya, i al final vaig acceptar.

Va ser un canvi de vida, de trencar amb tot, de viure la vida per un mateix. Difícil i complicat, però no pas impossible. Hi vaig estar un any i mig. Moltes aventures. Gent nova, idioma nou.
Els primers vuit mesos allà, van ser durs, però després m'hi vaig acostumar. Anava baixant a Sentmenat, de tant en tant. Una visita inesperada, en un entorn inesperat, va fer canviar moltes coses.

Al cap del temps, i després d'un any i mig, vaig decidir tornar definitivament a terres catalanes. Tornar a la vida que tenia abans, tornar als hàbits d'abans, però amb ganes de fer un altre canvi, un canvi que espero que vagi molt , un canvi en què tornaré a trencar amb tot!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada