dilluns, 13 de desembre del 2010

... altres horitzons...

Gegants de Caldes d'Estrac ( El Maresme)

El dissabte, vaig estar a Sabadell, en concret al centre. Tot i el fred, la gent passejava per la Rambla i per la plaça de Sant Roc. Anar de compres, simplement, et fa aixecar el cul de la cadira i respirar una mica d’aire bo. Vaig arribar d’hora ja que així, podria estacionar sense cap problema. Havent fet les compres, el pàrquing ja era ple, i alguns conductors esperaven amb ànsia poder estacionar.

Per fi, vaig poder sortir de Sabadell, i dirigir-me cap al municipi de Palau-solità i Plegamans, on s’hi feia la popular fira de Nadal. Tot i el fred, molta gent passejava per les paradetes, menjant xocolata desfeta i comprant algun que altre caganer... Em vaig trobar amb gent coneguda...

El passat diumenge , vaig anar a Caldes d’Estrac ( Maresme). Una de les activitats que s’hi realitzava era una petita trobada de gegants, coincidint amb els actes de la festivitat de Santa Llúcia.

Un matí fred, boira baixa... però desprès va sortir el sol... un cop havent esmorzat una bona botifarra i un pa amb tomàquet, va començar la cercavila pels carrers de la vila. Va ser curta, però intensa. Feia uns dies que no participava, d’aquestes trobades, i que no li treia la pols a la gralla.

Un cop finalitzada la cercavila, els gegants, les gegantes, els capgrossos, els grallers i les gralleres, ens vam arreplegar a la plaça de la vila, per realitzar el ball conjunt.

Va ser un diumenge diferent. Llevar-se d’hora, agafar el cotxe, sense ni tan sols haver fet un mos. Tot i així va valdre la pena.

Vas a un altre poble o ciutat, i tot és diferent, tot canvia... coneixes gent, surts de la monotonia, i vas seguint el teu camí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada